مقالات

راهنمایی خرید کولر اسپیلیت مدل 2023

راهنمایی خرید کولر اسپیلیت مدل 2023 در آذرخش کالا

راهنمایی خرید کولر اسپیلیت مدل 2023

هنگامی که هوا گرم می شود، افکار به سردی تبدیل می شوند. برای کسانی که گزینه تهویه مطبوع مرکزی ندارند، تهویه مطبوع اتاق می تواند جایگزینی ارزان و کم مصرف برای خنک کردن یک یا دو اتاق باشد. برای خرید کلرهای اسپیلیت در آذرخش کالا کلیک کنید

اگر آماده غلبه بر گرما هستید، تنها نیستید: بیش از 6 میلیون دستگاه تهویه مطبوع اتاق برای فروش در سال 2022 ارسال شد که تقریباً 10 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است. این تعجب آور نیست، با توجه به اینکه بسیاری از ما به جای اینکه در یک دفتر دارای تهویه مطبوع کار کنیم، از خانه کار می کردیم.

به گزارش آذرخش کالا، یک خانواده معمولی 13 درصد از قبض آب و برق سالانه خود را صرف سرمایش می کند. بنابراین مهم است که واحد مناسب را انتخاب کنید. یک تهویه مطبوع که خیلی کوچک است برای خنک کردن اتاق مشکل دارد. یکی که خیلی بزرگ است آنقدر سریع خنک می شود که زمان لازم برای از بین بردن رطوبت کافی را ندارد و فضای سرد و لطیفی برای شما ایجاد می کند.

 

در ادامه بخوانید تا بدانید هنگام خرید کولر گازی اتاق چه فاکتورهایی را باید در نظر بگیرید و همچنین جزئیاتی در مورد نحوه آزمایش مدل ها برای رسیدن به رتبه بندی کولر گازی خود را بدانید ، پس با ما در این مقاله از آذرخش کالا همراه باشید.

 

چگونه AC های اتاق را آزمایش می کنیم

در Consumer Reports، ما دستگاه های تهویه مطبوع اتاق را در یک محفظه ویژه تحت کنترل آب و هوا آزمایش می کنیم. ما سه اندازه AC پنجره را آزمایش می کنیم – کوچک، متوسط و بزرگ – و اندازه اتاق را بر اساس اندازه اتاقی که هر کولر برای خنک نگه داشتن طراحی شده است، تنظیم می کنیم. دمای محفظه را تا 90 درجه فارنهایت افزایش می دهیم، سپس اندازه گیری می کنیم که AC چقدر طول می کشد تا دما را 10 درجه فارنهایت کاهش دهد.

 

ما همچنین اندازه گیری می کنیم که AC چقدر دمای تنظیم شده را نگه می دارد. و از آنجایی که تهویه مطبوع پر سر و صدا می تواند آزاردهنده باشد، میزان صدای هر واحد را در پایین ترین و بالاترین تنظیمات اندازه گیری می کنیم.

 

علاوه بر آزمایش‌های عملکرد، از اعضای CR درباره مارک‌های تهویه مطبوع اتاقی که بین سال‌های 2010 تا 2022 جدید خریداری کرده‌اند، سؤال کردیم. بر اساس پاسخ‌های آن‌ها، ما به هر مارک برای قابلیت اطمینان پیش‌بینی‌شده و رضایت مالک امتیاز می‌دهیم. و ما یک خبر خوب داریم: AC های اتاق یکی از مطمئن ترین محصولاتی هستند که ما آزمایش می کنیم. برای مشاهده نتایج کامل، “مطمئن ترین و کمترین اطمینان تهویه مطبوع اتاق” را بخوانید. و برای مشاهده امتیاز کلی برای همه مدل‌هایی که آزمایش می‌کنیم، رتبه‌بندی کولر گازی ما را ببینید.

 

چیزهایی که باید در نظر بگیرید
به دنبال خسیس های انرژی باشید
سیستم های تهویه مطبوع اتاق دارای گواهینامه آذرخش کالا با مواد عایق بهتر و دستورالعمل های واضح تر ارائه می شوند تا اطمینان حاصل شود که در اطراف دستگاه مهر و موم خوبی دارید و نشتی را به حداقل می رساند.

 

به نویز توجه کنید

مدل‌هایی که در تست‌های نویز ما رتبه‌بندی عالی یا خیلی خوب را کسب می‌کنند، آنقدر بی‌صدا هستند که تنها صدایی که ممکن است بشنوید صدای فن است. سیستم های تهویه مطبوع که امتیاز مناسبی برای نویز دریافت می کنند، می توانند خواب های سبک را در هنگام تنظیم روی کم مزاحم کنند و وقتی در حالت زیاد تنظیم شوند، حواس همه را پرت می کنند.

 

فاکتور در مکان پنجره

تهویه مطبوع پنجره ای به طور کلی عملکرد بهتری را در دمیدن هوا در یک جهت انجام می دهد. اگر پنجره شما روی دیوار نباشد، می تواند مشکل ساز باشد. برای خنک کردن یکنواخت یک اتاق، باید هوا را به مرکز آن هدایت کنید، بنابراین بررسی کنید که آیا AC شما نیاز به دمیدن هوا به سمت راست یا چپ دارد. برخی دارای بازوهای فن هستند که چرخش دارند.

 

آن را به درستی نصب کنید

برای استفاده حداکثری از کولر گازی پنجره ای خود، باید به درستی نصب شود. اکثر واحدها برای پنجره های دو آویز در نظر گرفته شده اند. اگر پنجره های بزرگ دارید، ممکن است بخواهید یک کولر گازی از طریق دیوار بخرید. اطمینان حاصل کنید که واحد پنجره شما تراز است تا به درستی تخلیه شود. و هر وسیله مولد گرما، مانند تلویزیون یا لامپ را از دستگاه دور کنید. برای اطلاعات بیشتر، نکات نصب AC ما را بخوانید. آیا در یک آپارتمان زندگی میکنین؟ ممکن است لازم باشد قبل از نصب AC در آپارتمان خود اقدامات اضافی مانند دریافت مجوز از صاحبخانه خود انجام دهید.

 

مکان فیلتر را بررسی کنید

اطمینان حاصل کنید که می توانید به راحتی به فیلتر برای تمیز کردن دسترسی داشته باشید، کاری که اغلب انجام می دهید تا دستگاه را در وضعیت بالایی نگه دارید.

 

خنک کننده هوشمند را در نظر بگیرید

برخی از سیستم های تهویه مطبوع هوشمندتر شده اند و به شما امکان می دهند آنها را از طریق تلفن هوشمند خود کنترل و تنظیم کنید. حتی ممکن است بتوانید آنها را به واحدهای خنک کننده دیگر خانه خود متصل کنید.

 

مراقب گارانتی باشید

برخی از کولرها نسبت به سایرین گارانتی طولانی تری دارند. هنگامی که در حال خرید یک واحد جدید هستید، وب سایت سازنده را برای اطلاعات بررسی کنید و از خرده فروش در مورد ضمانت برند و مدلی که قصد خرید آن را دارید بپرسید.

 

اندازه گزینه های خود را افزایش دهید

قبل از اینکه قیمت و ویژگی ها را در نظر بگیرید، با تعیین اندازه واحد مورد نیاز برای فضایی که می خواهید خنک کنید، و همچنین تصمیم گیری در جایی که واحد را قرار دهید شروع کنید. سیستم های تهویه مطبوع پنجره ای در آزمایش های ما دارای ظرفیت های خنک کننده بین 5000 تا 12500 واحد حرارتی بریتانیا (Btu) هستند.

برای اندازه گیری اتاق خود، طول اتاق را در عرض ضرب کنید. اما تنها با Btu خرید نکنید. آذرخش کالا توصیه می‌کند که برای ملاحظات دیگری مانند ارتفاع سقف، جایی که واحد قرار می‌گیرد، و اندازه پنجره‌ها و درگاه‌ها، در نظر بگیرید. علاوه بر این:
• اگر اتاق به شدت سایه دارد، ظرفیت را 10 درصد کاهش دهید.
• اگر اتاق فوق العاده آفتابی است، ظرفیت را 10 درصد افزایش دهید.
• اگر بیش از دو نفر به طور منظم اتاق را اشغال می کنند، به ازای هر نفر اضافی 600 Btu اضافه کنید.
• اگر دستگاه در آشپزخانه استفاده می شود، ظرفیت را 4000 Btu افزایش دهید.

کدام مدل برای شما مناسب است؟

برخی از واحدهای پنجره کوچک کمتر از 200 دلار قیمت دارند، که آنها را به یک پیشنهاد وسوسه انگیز تبدیل می کند – اما فقط در صورت نیاز به خنک کردن فضای بسیار کوچک. اگر نیاز به خنک کردن یک منطقه بزرگتر دارید، باید جستجوی خود را روی واحدهایی متمرکز کنید که بهتر با متراژ مربع شما مطابقت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ شش = 7